Messut
Messut ovat osa markkinointistrategiaa

Messut osa markkinointistrategiaa
Messut ja niille osallistuminen koetaan turhan usein pakollisena pahana ja kalliina kulueränä. Ja tämä on varmasti aivan totta, mikäli osallistumisesta päätetään kiireessä, vähän liian myöhään ja ilman minkäänlaista liitosta markkinointistrategiaan.
Kuluerästä investointi
Kun messut ovat osa markkinointistrategiaa ja osasto sekä suunnitellaan että toteutetaan strategian mukaisesti ja sitä vahvistavaksi, niin messuille osallistumiselle on selkeä syy ja määritelty tavoite. Näin messut vahvistavat sekä brändiä että markkinoinnillista viestiä ja antavat mahdollisuuden lisäarvon rakentamiselle.
Pelkkä paikalle saapuminen ja rollupin pystyyn pykääminen ei riitä
Pitää olla agenda ja sen tulee pohjautua laajempaan strategiseen suunnitteluun. Mikä on tärkein viestimme, kenelle haluamme sen kertoa ja millä keinoilla saamme yleisömme huomion kiinnitettyä?
- Viestin tulee vakuuttaa ja sen tulee olla aito
- Kävijän on koettava, että osallistumisella saa lisäarvoa
- Osallistaminen jättää vahvemman muistijäljen
Messuilla ja tapahtumissa on mahdollisuus aitoon vuorovaikutukseen, osallistamiseen ja aktivointiin, eikä sitä mahdollisuutta kannata jättää käyttämättä. Päinvastoin, inhimillisestä kohtaamisesta ja sen mahdollisuuksista tulisi ottaa kaikki hyöty irti, riippumatta yrityksen edustamasta toimialasta, tuotteesta tai palvelusta.
Suunnitteletko osallistumista messuille? Autamme rakentamaan kokonaisuuden, joka erottuu edukseen. Varaa veloitukseton sparraus ja keskustellaan lisää!
Lisää luettavaa
Strategian kuvitus auttaa viestimään tavoitteet tehokkaasti
Strategian kuvitus tekee yrityksesi suunnasta ja tavoitteista helposti ymmärrettävän ja jaettavan. Yksi kuva kokoaa vision, mission, arvot ja keskeiset toimenpiteet…
Lue lisääYritys – miten onnistua Meta-markkinoinnissa?
Monilla yrityksillä, jotka hoitavat markkinointiaan itse rajallisin resurssein, on erilainen käsitys somemainonnasta kuin alan ammattilaisilla. Yrityksissä saatetaan ajatella, että riittää,…
Lue lisääMiten varmistat, että markkinointi tukee liiketoimintasi kasvua?
Jotta markkinointi on tehokasta ja tuloksellista, sen taustalla pitää olla liiketoimintastrategiaan pohjautuva markkinointistrategia. Se määrittelee isot suuntaviivat ja linjaukset siitä,…
Lue lisää