Messut
Messut ovat osa markkinointistrategiaa
![west_creative_Actim_messut West Creative suunnittelee messuosastoja](https://westcreative.fi/wp-content/uploads/bb-plugin/cache/West_creative_Actim_Medica2021_messut-1-landscape-87f797fec5d3e1934fb615dec2628332-fdi10n8jy6vo.jpg)
Messut osa markkinointistrategiaa
Messut ja niille osallistuminen koetaan turhan usein pakollisena pahana ja kalliina kulueränä. Ja tämä on varmasti aivan totta, mikäli osallistumisesta päätetään kiireessä, vähän liian myöhään ja ilman minkäänlaista liitosta markkinointistrategiaan.
Kuluerästä investointi
Kun messut ovat osa markkinointistrategiaa ja osasto sekä suunnitellaan että toteutetaan strategian mukaisesti ja sitä vahvistavaksi, niin messuille osallistumiselle on selkeä syy ja määritelty tavoite. Näin messut vahvistavat sekä brändiä että markkinoinnillista viestiä ja antavat mahdollisuuden lisäarvon rakentamiselle.
Pelkkä paikalle saapuminen ja rollupin pystyyn pykääminen ei riitä
Pitää olla agenda ja sen tulee pohjautua laajempaan strategiseen suunnitteluun. Mikä on tärkein viestimme, kenelle haluamme sen kertoa ja millä keinoilla saamme yleisömme huomion kiinnitettyä?
- Viestin tulee vakuuttaa ja sen tulee olla aito
- Kävijän on koettava, että osallistumisella saa lisäarvoa
- Osallistaminen jättää vahvemman muistijäljen
Messuilla ja tapahtumissa on mahdollisuus aitoon vuorovaikutukseen, osallistamiseen ja aktivointiin, eikä sitä mahdollisuutta kannata jättää käyttämättä. Päinvastoin, inhimillisestä kohtaamisesta ja sen mahdollisuuksista tulisi ottaa kaikki hyöty irti, riippumatta yrityksen edustamasta toimialasta, tuotteesta tai palvelusta.