GS1 Finland Oy

Opas 2D-koodin käyttöönotosta elintarviketoimijoille

GS1 laati yhdessä elintarviketeollisuuden ja päivittäistavarakaupan yritysten kanssa mallin, miten GS1 2D-koodia voidaan hyödyntää viestittäessä tuotteista kuluttajille ja helpottaa näin kuluttajien tiedonsaantia. West valikoitui mainostoimistokumppaniksi ja 2D kuluttajaviestinnän oppaan toteuttajaksi vastuullisuuteen ja laatuun perustuvan arvomaailman sekä monipuolisen osaamisen myötä.

GS1_West_creative_2000x1046

Työn lähtökohtana oli yhdistää GS1 Finlandin ja hankeyhteistyötaho Food Data Findlandin visuaaliset ilmeet nykyaikaisella, innostavalla ja rohkealla otteella niin, että 2D-koodimallin hyödyntämistavat ja käyttöönotto saadaan viestittyä selkeästi ruokaketjun eri toimijoille ja yrityksille.

Lopputuloksena West toteutti GS1 Finlandin kanssa yhteistyönä visuaalisen, nykyaikaisen ja selkeän digioppaan navigaatiolla suomeksi ja englanniksi sekä lisäksi tiivistelmät molemmilla kielillä. Ruokaketjun eri yritykset saavat visuaalisen oppaan kautta kattavan käsityksen siitä, miten he voivat tukea omaa liiketoimintaansa hyödyntämällä 2D-koodia kuluttajaviestinnän kehittämistyössä.

GS1_West_creative_2000x1046 copy