Laania
Metsänhoitaja ja puukaupan asiantuntija
Kun kaksi kokenutta lyö hynttyyt yhteen, syntyy jotain uutta ja osiensa summaa isompaa. Näin tapahtui, kun L&T Biowatti ja Neova yhdistyivät. Syntyi Laania – metsänhoidon ja puukaupan asiantuntija.
Haaste
Uusi yritys on kuin tyhjä taulu, paitsi ei sinne päinkään. Brändityö ei ole niinkään keksimistä, vaan löytämistä. Sillä kaikella pitää olla perusta ja perustelu. Asiat on jo olemassa, pitää vain nostaa juuri oikeat asiat esille.
Ratkaisu
Monta tuntia workshoppia, tiedon hakua, taustoittamista ja perehtymistä. Yrityksen arvot, olemassaolon syy, mitämitenmiksi. Näin rakentuu pala palalta tukeva brändi, jolle löytyy nimi, ydinviestit ja lupaukset. Tässä tapauksessa rakentui Laania – metsäsi hoitaja. Inhimillinen, metsänomistajan kokoinen, asiantunteva ja kuitenkin lämminhenkinen.
Lopputulos
West työsti Laanialle brändi-identiteetin. Nyt meillä on käsissämme kotimaisuutta, inhimillisyyttä, metsänomistajan kokoinen Laania, joka viestii vahvaa osaamista, pitkällistä kokemusta ja innovatiivista ajattelua. Brändi on kilpailijoista erottuva, persoonallinen ja uudenaikainen. Laania on itsensä näköinen ja kuuloinen, sellainen kuin sen ihmisetkin.