Laania

Metsänhoitaja ja puukaupan asiantuntija

Kun kaksi kokenutta lyö hynttyyt yhteen, syntyy jotain uutta ja osiensa summaa isompaa. Näin tapahtui, kun L&T Biowatti ja Neova yhdistyivät. Syntyi Laania – metsänhoidon ja puukaupan asiantuntija.

West_creative_laania

Haaste

Uusi yritys on kuin tyhjä taulu, paitsi ei sinne päinkään. Brändityö ei ole niinkään keksimistä, vaan löytämistä. Sillä kaikella pitää olla perusta ja perustelu. Asiat on jo olemassa, pitää vain nostaa juuri oikeat asiat esille.

Ratkaisu

Monta tuntia workshoppia, tiedon hakua, taustoittamista ja perehtymistä. Yrityksen arvot, olemassaolon syy, mitämitenmiksi. Näin rakentuu pala palalta tukeva brändi, jolle löytyy nimi, ydinviestit ja lupaukset. Tässä tapauksessa rakentui Laania – metsäsi hoitaja. Inhimillinen, metsänomistajan kokoinen, asiantunteva ja kuitenkin lämminhenkinen.

Lopputulos

West työsti Laanialle brändi-identiteetin. Nyt meillä on käsissämme kotimaisuutta, inhimillisyyttä, metsänomistajan kokoinen Laania, joka viestii vahvaa osaamista, pitkällistä kokemusta ja innovatiivista ajattelua. Brändi on kilpailijoista erottuva, persoonallinen ja uudenaikainen. Laania on itsensä näköinen ja kuuloinen, sellainen kuin sen ihmisetkin.

West_laania_1400x732 copy 6